Jak si vybudovat úspěšnou kariéru vizážistky?

0

Kariéra vizážistky s sebou nese mnohá úskalí. Domnívat se, že si uděláš vizážistický kurz, nakoupíš líčidla, hodíš pár fotek na facebook a Tvá kariéra vizážistky se rozjede, je velmi naivní.  Za vybodováním si klientely stojí mnoho práce, času a úsilí.

REKVALIFIKACE – v dnešní době většina klientů chce vidět Tvé vzdělání v oblasti vizážistiky a vizážistický kurz je v každém případě dobré mít. Pozor na výběr vhodného vzdělávacího střediska a typu kurzu. Vždy si zjisti, zda je poskytovatel vzdělání registrován Ministrestva školství a nabízený kurz je tak akreditovaný. Znamená to, že musí splňovat určité požadavky a vzdělání tedy bude splňovat minimální počet hodin a získáš Certifikát, který je důkazem tvé odbornosti

MAKE-UP KIT – bez líčidel nebudeš pracovat. Nikdo pro tebe nebude mít přichystané líčidla, když si Tě zavolají na práci. Buď připravena. Budeš potřebovat štětce, podklady, korektory, oční stíny a tvářenky, tužky, rtěnky, pudry atd. ideálně v co nejvíce odstínech. Musíš mít vždy vše při sobě. Snaž se udržovat svůj make-up kit čistý a uspořádaný.  Tvůj makeup kit Tě reprezentuje jako vizážistu. Pokud lidé vidí, že máš špinavé štětce a chybějící barvy v paletě, tvá kariéra tím může být ovlivněna. Pokud nevíš, co si do svého kitu pořídit, obrať se na http://www.makeuphouse.cz

MAKE-UP ARTIST PORTFOLIO – Tvé portfolio slouží k prezentaci před Tvými klienty. Je důležité mít v portfoliu profeisonální fotky, hlavně žádné amatérské snímky! Pro profesionální fotku je nutno mít skvělou modelku, fotografa, styling, kadeřníka a hlavně koncept celkového looku. Čím více fotek máš, čím rozmanitější typy modelek a looků, tím silnější a efektivnější je Tvé prezentace. Fotografie můžeš mít v elektronické podobě na facebooku, na webových  stránkách a také si je můžeš vytisknout a nosit k kožených deskách, podobně jako nosí modelky své booky. Pokud nevíš, jak na správné portfolio, svěř se do rukou profesionálů a zúčastni se PORTFOLIO DAY v Make-Up Institute Prague

BUSINESS PLÁN – po absolvování kurzu je nutno stanovit si business plán. Jak získám první zakázky? Jak si stanovit cenu? Jaké budou mé náklady? Tyto a mnohé další otázky je nutno si zodpovědět a připravit se na vše.

ŽIVNOST – pokud se chceš make-upu věnovat na 100% , je důležité zřídit si živnost. Registruj si svůj business a právo pracovat sama na sebe a rozjet své podnikání. Klienti po tobě budou požadovat doklad za Tvé služby a je pro to dobré vědět, jak na to. Zařídit si živnost je velmi snadné.  Kompletní informace nalezneš na kterémkoliv živnostenském úřadě

MAKEUP ARTIST WEBSITE – Vytvoř si svou webovou stránku. Každá vizážistka potřebuje webovou stránku. Může sloužit jako Tvé online portfolio. Najmi si grafika, který pro tebe vytvoří vkusnou stránku za malý peníz. Vše, co potřebuješ, je registorvat si doménu, dodat fotografie a text. Ģrafik Ti vytvoří logo, aby Tvé služby působily na klienty co nejprofesionálněji.

VIZITKA – Vytvoř si vizitky. Mnoho lidí říká, že nápadné vizitky jsou potřeba, ale opak je pravdou. Pracuješ v beauty oblasti a tudíž krásná vizitka je nezbytná. Najdi si grafika, který Ti navrhne ten pravý design, který se Ti bude líbit a bude mít dostatek kouzla a pompéznosti.

PRODEJ SVÉ SLUŽBY – Nejsi pouze vizážistka, jsi na volné noze, to znamená , že tvoje práce je závislá na tvých obchodních schopnostech, Pokud nezískáš pravidelnou klientelu, nebudeš mít dost peněz na obživu. Snaž se prodat maximálně své služby. Udělejte si ceník, který bude postaven na reálných cenách. Zjisti si, kolik si účtují za líčení vizážistky kolem Tebe. Je jasné, že se ceny liší ( jiné ceny za vizážistické služby jsou v Praze a např. Ostravě). Také záleží na zkušenostech a určitě i na produktech, se kterými pracuješ. Vytvoř si letáky, kde bude ceník včetně služeb, kontakt a ukázka Tvé práce. Tyto letáčky se snaž dostat mezi potencionální klienty. Rozhoď je po kadeřnictvích, svatebních salonech a půjčovnách společenských šatů a dalších místech, která Ti připadají jako potencionální místo, kde by se Tví možní budoucí klienti mohli pohybovat.

NETWORK – Network nebo-li síť. Snaž se navázat kontakt s ostatními vizážisty, fotografy, producenty, spřátel se  s modelingovými agenty a účastni se večírků, kde se pohybují lidé z oblasti krásy. Čím více máš přátel z oboru, tím lepší kontakty budeš mít. Vždy když aktualizuješ své portfoflio, pošli to svým klientům. Pokud Ti někdo dá vizitku a zmíní potencionální práce, hned na druhý den volej a domluv si schůzku. Buď aktivní a nenech si uniknout žádnou šanci, která se Ti nabízí.

SLEVY – Pokud se Ti podaří získat pravidelnou klientelu, tTvým cílem by mělo být motivovat je tak, aby ses stala jejich vizážistkou, za kterým opět přijdou. Dej svým klientům slevu, pokud Ti přivedou další klienty – např. pokud Tě klientka doporučí na svatbu své sestry , nabídni jí 50% slevu pro další líčení. Kromě toho můžeš vytvořit mnohem rozvinutější a působivější slevový plán např. ” doporučtě mě 10 kamarádkám a dostanete líčení zdarma a navíc taštiku s líčidly”

Zajímá Tě více? Chceš se dozvědět, jak rozjet svou kariéru? Přihlas se na Marketing kurz pro vizážisty, který pořádá Make-Up Institute Prague

Leave A Reply