Jak si vytvořit efektivní portfolio vizážisty a získat první klientelu?

0

Stát se vizážistkou nebo-li make up artistou může být naplňující a lukrativní kariérou. Nicméně začátky mohou být náročné, jelikož mnoho klientů bude chtít vidět Vaši práci předtím, než si Vás na líčení vůbec najmou. Vytvoření portfolia, které bude reprezentovat důstojně Vaši práci, je proto prvním krokem, jak se dostat k lépe placeným zakázkám a vytvářet si tak úspěšnou kariéru vizážisty.

1. Kamarádkami to začíná…

Začněte s kamarádkami a rodinou. Požádejte kamarádky a členy rodiny, abyste si mohla trénovat líčení a postupně si tak tvořit portfolio. Než si dáte jakoukoliv fotografii do svého portfolia, požádejte o souhlas modelky.

Výběr Vašich modelek, tváří, na nichž bude Vaše líčení v portfoliu, je klíčové. Vybírejte si zajímavé obličeje, které jsou fotogenické. Ne na každý typ obličeje se hodí každé líčení. V portfoliu by měly být zastoupeny všechny typy obličejů různého věku. Vybírejte si blondýnky, zrzky, černovlásky, mladé slečny i starší dámy, na nichž ukážete kouzla Vašeho umění. Určitě je vhodné mít i líčení na pánském obličeji. Zajímavé je na jednom typu obličeji ukázat dva styly líčení, aby Váš budoucí klient viděl, co umíte.  

Jak si budete postupně budovat klientelu a budete mít více fotek, postupně si je budete v portfoliu nahrazovat a aktualizovat. Zároveň díky tomu i Vy samy budete schopny zhodnotit své zlepšení v technikách.

2. Získat začínajícího fotografa…

Kontaktuje fotografy. Snažte se vybrat fotografa podle jeho práce, abyste viděla, co umí. Mladí fotografové hledají často vizážistky pro to, aby si společně budovali portfolia. Vy líčíte zadarmo, fotograf fotí zadarmo. Vzájemně si tak pomůžete. Tento druh spolupráce nebo-li “tfp” je pro Vás do začátku skvělé, jelikož budete sbírat zkušenosti a podklady do portfolia. Nezapomeňte se vždy s fotografem domluvit na to, aby Vám dané fotografie dodal. Často se stává, že fotograf má určitou vizi, která se však nemusí shodovat s Vaší. Pokud máte ve Vašem líčení určitý záměr, který fotograf nevidí, požádejte jej, zda by Vám mohl Vaše líčení vyfotografovat tak, jak si přejete Vy. Další otázkou je kvalita retuší. Pokud si nejste jistí, zda jsou dané fotografie vhodné do portfolia, neváhejte nás kontaktovat na mada@mada.cz, rádi Vám s výběrem pomůžeme.

3. Nevěsty, plesy, seznamky, hostesingové a modelingové agentury…

Zaměřte se na nevěsty. Svatby jsou finančně náročné a mnoho nevěst se v dnešní ekonomické situaci snaží náklady na svatbu snižovat. Kontaktujte místní půjčovny šatů, svatební agentury a nabídněte své vizážistické služby za fotografie nevěsty. S sebou je důležité mít své portfolio, abyste mohly případným zájemkyním ukázat svou práci. Portfolio je dobré mít v elektronické verzi a fyzicky fotografie formátu A4 v reprezentativní složce. Vyzkoušejte i střední školy. Začíná plesová sezóna? Pokud ano, umístěte své vizitky a letáky do škol, půjčoven šatů, kadeřnických salonů, kde se mladé slečny před plesem vyskytují a nabídněte jim líčení zdarma. Stačí, aby Vám slíbily, že si je můžete v šatech v kombinaci s Vaším líčení vyfotit. Zároveň kamarádkám řeknou, kdo je líčil. Doručení je to nejlepší reklamou, kterou můžete mít.

5. Facebook

Síla facebooku je neskutečná i v rámci získávání klientely na make-up. Pečlivě si hlídejte svůj vizážistký profil, v žádném případě nedoporučujeme kombinovat osobní facebookový profil s profesionálním.

6. Rozmanitost fotek

Portfolio by mělo obsahovat jak líčení pro osobní klientelu jako jsou svatby, slavnostní večerní líčení, atd. Zároveň i kreativní,fashion výtvory, které ukáží Vaše kreativní schopnosti.

Nevíš, jak portfolio vytvořit? Využij kurzu PORTFOLIO DAY v Make-Up Institute Prague

Pokud se chcete dozvědět více o tom, jak prodat své vizážistické schopnosti, kontaktujte nás a rádi poradíme.

 

Leave A Reply