Práce pod značkou znamenala začátek hvězdné kariéry pro mnoho světových vizážistů. Rádi byste se o této práci dozvěděli více? Přinášíme Vám pár tipů a informací, jak začít a uspět.
CO MUSÍM PO STUDIU UDĚLAT PRO TO, ABYCH ZAČAL PRACOVAT U ZNAČKY JAKO MAKEUP ARTIST? JAK SESTAVIT ŽIVOTOPIS?
Po absolvování kurzu student získává profesionální portfolio, se kterým se následně prezentuje. Většina absolventů začíná svou kariéru a doplňování portfolia stylem TFP– jedná se o domluvu mezi vizážistkou, fotografem a modelkou. Všechny strany jdou do projektu pouze za účelem profesionální fotografie, ne za výdělkem. TFP projekty občas využívají i profesionální vizážisté. Je to možnost vytvořit projekt podle svých představ.
Životopis sestavte jak v češtině, tak v angličtině. Nesmí chybět kontakt, vzdělání, dosavadní zkušenosti v oboru a reprezentativní fotografie.
Portfolio následně zasíláte spolu s životopisem do značek. Vyberte si ale ty, které Vám jsou opravdu blízké a máte jejich produkty vyzkoušené. Nejsnadnější cesta, je poradit se přes agenturu Make-up Institute Prague, jelikož jsou úzce propojeni s mnoha značkami. Právě z řad absolventů Make-up Institute Prague, si většina značek vybírá své nové kandidáty.
JAKÉ JSOU MOŽNOSTI ÚVAZKU?
Částečný a poloviční úvazek– Vhodný například pro studenty na vysokých školách, nebo jako doplnění jiného částečného úvazku. Využívají ho také ti, kteří mají již kariéru mírně rozjetou a částečným úvazkem pouze doplňují svou živnost. Částečný úvazek znamená práci 20 hod týdně.
Plný úvazek– Můžete očekávat pracovní dobu variantou krátký, dlouhý týden- 5 dní práce, 2 dny volno -2 víkendy v měsíci, nebo jinak rozvržené směny, záleží na zaměstnavateli.
JAK SE PŘIPRAVIT NA POHOVOR? KOLIK MÁ KOL?
Na pohovor jděte určitě v černé, je to znak profesionality. První kolo většinou probíhá formou pohovoru, velmi důležitá je znalost historie značky, o kterou projevuji zájem. Měla bych znát jejich produkty, filosofii značky, novinky, atd.
Druhé kolo se většinou odehrává přímo na prodejně- zkouška líčení pod dohledem Makeup Artist, musíte předvést jak znalost líčení, tak přístup ke klientovi a samotný prodej.
VLASTNOSTI IDEÁLNÍHO KANDIDÁTA
Kandidát by měl být sympatický, energický, znalý prodeje, aktivní, přátelský, nekonfliktní. Měl by se skutečně se zajímat o produkty firmy a na základě osvědčení doporučovat zákazníkům. Důležité je, vybudovat si u lidí důvěru. Když správně doporučíte, lidé se za Vámi budou vracet a vytvoříte si stálou klientelu.
JAK VYPADÁ PRŮMĚRNÝ PRACOVNÍ DEN POD ZNAČKOU?
Denní úkoly se liší, pokud jste přidělen na samostatný obchod, nebo spojen s jinými značkami. Průměrná pracovní náplň ale spočívá v administrativě- práce s PC, prodej/ péče o zákazníka- po celý pracovní den, úklid- většinou ráno a večer.
OBLÉKÁNÍ A VZHLED NA PRODEJNĚ?
Většinou klasické černé oblečení, což je barva profesionální vizážistky. Některé značky mají vlastní uniformy, nebo bílé košile. Vždy ale platí slušný dress code co se týče oblečení, bot, vlasů a celkového vzhledu. Vaše líčení zásadně musí pocházet od značky, kterou reprezentujete. Ani netušíte, kolik zákaznic bude chtít zrovna tu rtěnku, kterou máte na sobě 🙂
VÝHODY A NEVÝHODY TÉTO PRÁCE?
Výhody– skvělý start kariéry, vylíčíte se, trénink komunikace s klientem, zkušenost s každou pletí, každým tvarem oka a věkovou kategorií, základy marketingu, kontakty, složení kosmetiky zblízka, pravidelné školení, tréninky, možnost slevy na firemní produkty, skvělé na vybavení pracovního kitu do začátku, většinou možnost vzorků produktů k vlastnímu testování- lépe poté můžete doporučit klientům
Nevýhody– časová náročnost, dlouhé stání na místě- většinou 13 hodin, ostré a nepříjemné osvětlení, tlak vedení na prodej, denní targety- doporučené výše prodeje, které se musí plnit, nejste na prodejně jen od líčení, na prodejně musíte být vždy usměvaví, ať máte dobrou, či špatnou náladu, nepravidelné stravování, nařizované přestávky, pracovní víkendy
JAKÝ VÁS MŮŽE ČEKAT KARIÉRNÍ POSTUP
Někdy se stane, že se zaměstnanec do své práce zamiluje a chce poté pracovně postupovat pouze v rámci značky na pozice Store manager, Regional Makeup Artist a tak dále. Většinou ale během práce s lidmi získáte mnoho kontaktů, které Vás mohou dostat úplně na jiné místo. Může se také stát, že si Vašeho talentu všimne konkurenční značka a osloví Vás na spolupráci. Nejčastěji se ale stává to, že si díky této práci vybavíte makeup kit, získáte zkušenosti a dostatek sebevědomí na to, pracovat pouze sám na sebe a rozjet zakázky naplno.